اتحادیه اروپا برای تشخیص نقض انتشار ضایعات کشتی ها از پهپاد استفاده می کند

اتحادیه اروپا برای تشخیص نقض انتشار ضایعات کشتی ها از پهپاد استفاده می کند

اتحادیه اروپا برای تشخیص نقض انتشار ضایعات کشتی ها از پهپاد استفاده می کند

.
1401/2/4
0 نظر

آژانس اصلی اتحادیه اروپا برای فعالیت‌های دریایی بار دیگر پهپادها را با مشارکت کشورهای عضو در تلاشی مشترک برای شناسایی و تعقیب شرکت‌های بزرگ کشتیرانی که محدودیت‌های تشدید شده در انتشار گوگرد را نقض می‌کنند، مستقر می‌کند.

آژانس ایمنی دریایی اروپا (EMSA) اعلام کرد که با آژانس فدرال دریانوردی و هیدروگرافی آلمان در استقرار گسترده پهپادهای آتی در دریای بالتیک همکاری خواهد کرد. پهپادها محتوای گازهای گلخانه‌ای کشتی‌های در حال عبور را جمع‌آوری و تجزیه و تحلیل می‌کنند و اندازه‌گیری‌هایی را که از آستانه گوگرد فراتر می‌روند در زمان واقعی به مقامات بندری ارسال می‌کنند.

قرار است استفاده سه ماهه از سیستم‌های هواپیمای خلبانی از راه دور (RPAS) برای نظارت بر انطباق کشتی‌های دریایی از اواخر ماه آوریل آغاز شود و به دنبال کمپین‌های قبلی در تنگه جبل الطارق، نقاطی در امتداد سواحل اقیانوس اطلس و آب‌های بالتیک در خارج از آن قرار دارد. لیتوانی

EMSA گفت که نظارت مجدد انتشار گازهای گلخانه ای توسط پهپادها شامل عملیات RPAS از سایت نیروهای مسلح آلمان در Staberhuk در ساحل شرقی جزیره Fehmarn - یک نقطه اصلی ترافیک دریایی برای کشتی های عبوری بین آلمان و جنوب دانمارک است.

این شناور مجهز به حسگرهای تخصصی برای گرفتن و اندازه گیری دودهای اگزوز هنگام پرواز بر فراز یا پشت کشتی های مسافرتی است. سپس فناوری ارتباطات روی کشتی، تجزیه و تحلیل هایی را نشان می دهد که نقض گوگرد را از طریق سیستم اطلاعاتی کنترل ایالت بندر EMSA نشان می دهد، و به مقامات اجازه می دهد کشتی های متخلف را هنگام ورود به ساحل بررسی و جریمه کنند. جریمه هایی که قبلاً اعمال شده بود از 10000 دلار فراتر رفته است.

EMSA خاطرنشان کرد که محتوای گوگرد در اگزوز کشتی در حال حاضر تنها به 0.10٪ در منطقه کنترل انتشار دریای بالتیک محدود شده است. این محدودیت‌ها بخشی از طیفی از کاهش‌های جهانی است که در سال 2020 توسط سازمان بین‌المللی دریانوردی (IMO) برای کاهش سهم قابل‌توجهی که حمل‌ونقل کالای جهانی در تغییرات آب و هوایی انجام می‌دهد، معرفی شد.

با این حال، شواهد جمع‌آوری‌شده توسط کشتی‌های RPAS در کمپین‌های قبلی نشان می‌دهد که شرکت‌های حمل‌ونقل در کاهش این سطوح کند بوده‌اند.

مجموعه ای از پروازهای EMSA در ژوئن گذشته در ارتباط با لیتوانی تخمین زدند که بین 2 تا 3 درصد از تمام کشتی هایی که وارد دریای بالتیک می شوند با استانداردهای IMO 2020 مطابقت ندارند. تکرار این تلاش در ساحل جبل‌الطارق در سپتامبر گذشته نشان داد که حدود 10 درصد از کشتی‌های دریایی بزرگ یا به اندازه کافی به حد مجاز گوگرد نزدیک یا از حد مجاز فراتر رفته‌اند تا شایستگی بازرسی‌های بعدی را داشته باشند.

پایش هوابرد شناورهای دریایی از هواپیماهای بدون سرنشین عمودی برخاست و فرود Schiebel CAMCOPTER S100 متعلق به EMSA استفاده می کند. آن‌ها می‌توانند دو ماموریت روزانه را برای حداکثر شش ساعت و بیش از 60 مایل در هر پرواز انجام دهند.

EMSA می‌گوید که هواپیماهای بدون سرنشین در پروازهای بالتیک جدید، علاوه بر فناوری بوییدن گاز، به حسگرهای تصویربرداری هوایی چندطیفی مجهز خواهند شد که قادر به اندازه‌گیری مقادیر عمق سنجی در آب‌های کم عمق هستند. تجزیه و تحلیل آن ها مشخص خواهد کرد که آیا چنین داده های گرفته شده توسط پهپاد می تواند به طور قابل توجهی خدمات نقشه برداری هیدروگرافی آلمان را ارتقا دهد یا خیر.

منبع: Dronedj.com

نظرات کاربران پیرامون این مطلب

انصراف از پاسخ به کاربر
 
فروشگاه