آلمان بودجه تحقیقاتی در مورد استفاده از droes برای خدمات نیروگاه های بادی فراساحلی را تأمین می کند

آلمان بودجه تحقیقاتی در مورد استفاده از droes برای خدمات نیروگاه های بادی فراساحلی را تأمین می کند

آلمان بودجه تحقیقاتی در مورد استفاده از droes برای خدمات نیروگاه های بادی فراساحلی را تأمین می کند

.
1401/1/28
0 نظر

وزارت امور اقتصادی و حفاظت از آب و هوای فدرال آلمان در حال تامین بودجه یک پروژه تحقیقاتی سه ساله جدید در مورد استفاده از تاکسی های هوایی درجه یک مسافری و پهپادهای باری برای تکمیل استقرار هلیکوپتر و کشتی در هنگام سرویس دهی به نیروگاه های بادی فراساحلی است. ایده این است که تکنسین ها و مواد را با استفاده از هواپیماهای بدون سرنشین به دریا بفرستند و زمان و هزینه ای که برای سرویس یک توربین بادی صرف می شود کاهش دهند.

این پروژه توسط شرکت برق EnBW، توسعه‌دهنده مزارع بادی و پارک‌های خورشیدی Energiekontor و مرکز تحقیقاتی دولت آلمان برای هوانوردی و فضای DLR هدایت می‌شود.

مزارع بادی فراساحلی نقش مهمی در تضمین تامین انرژی پایدار در آلمان ایفا می کنند. با این حال، دور بودن آنها از ساحل به معنی سفرهای طولانی برای تیم های تعمیر و نگهداری است. علاوه بر این، اسکان تکنسین های خدمات در دریا نیز یک امر پرهزینه است.

مهندسانی که روی این پروژه کار می کنند، استفاده از هواپیماهای بدون سرنشین باری را برای انتقال ابزار و مواد به طور مستقیم به بالای یک توربین بادی 100 متری در نظر می گیرند که نیاز به جرثقیل را از بین می برد. و اگر تکنسین‌های خدماتی با تاکسی‌های هوایی سفر کنند، نیاز به جابجایی‌های پیچیده لجستیکی به توربین‌ها و شیفت‌های دو هفته‌ای با اقامت شبانه در دریا را نفی می‌کند.

دکتر مایکل اسپلت، رئیس عملیات دریایی در EnBW، اصرار دارد که استفاده از پهپادها به این شیوه کاملا منطقی است.

استفاده از پهپادها همچنین می تواند ارزش افزوده داشته باشد و به کاهش هزینه ها کمک کند. از آنجایی که مسیرهای پرواز تقریباً منحصراً بر روی مناطق خالی از سکنه است، محدودیت‌های کمتری نسبت به تحرک هوایی شهری (UAM) پیش‌بینی می‌کنیم.

این پروژه تحقیقاتی در تلاش است تا چندین موضوع مرتبط با تلفیق انرژی باد و فناوری‌های هواپیماهای بدون سرنشین را روشن کند. به عنوان مثال، نیروگاه‌های بادی فراساحلی چگونه باید تجهیز شوند تا امکان استفاده از هواپیماهای بدون سرنشین فراهم شود، یک سکوی فرود هواپیمای بدون سرنشین چگونه می‌تواند باشد، یک کانتینر حمل‌ونقل چگونه باید طراحی شود، و رابط‌های ارتباطی چگونه می‌تواند باشد.

در حال حاضر، دانشمندان در حال انجام آزمایشاتی با پهپاد DLR در مزرعه بادی در خشکی هستند. یک مدل شبیه‌سازی عملیات در منطقه دریایی نیز به موازات آن در حال توسعه است. و برای اطمینان از اینکه پروژه تحقیقاتی فقط یک تمرین تئوری نیست، آزمایش های عملی گسترده ای نیز در قالب چالش پهپاد دریایی (ODC) آماده می شود.

Jonas Janke، مدیر پروژه و متخصص فراساحلی در EnBW، می‌گوید:

ما از همه فعالان فناوری دعوت می کنیم تا از نتایج تحقیقات ما بهره مند شوند و آنها را به صورت زنده در آزمایشات محصولات خود به مطبوعات تجاری جهان نشان دهند.

منبع: Dronedj.com

نظرات کاربران پیرامون این مطلب

انصراف از پاسخ به کاربر
 
فروشگاه