برنامه ریزی برای ارسال تاکسی های هوایی خودکار به حریم هوایی شهری

برنامه ریزی برای ارسال تاکسی های هوایی خودکار به حریم هوایی شهری

برنامه ریزی برای ارسال تاکسی های هوایی خودکار به حریم هوایی شهری

.
1401/1/25
0 نظر

Wisk Aero، یک تولید کننده تاکسی های هوایی درجه یک مسافری مستقر در کالیفرنیا، به نیروهای توسعه دهنده اسکای پورت بریتانیایی پیوسته است تا چگونگی ادغام عملیات خودکار eVTOL را به طور ایمن در سیستم فضای هوایی ملی (NAS) بررسی کند. این دو شرکت مفهوم جدیدی از عملیات (ConOps) را منتشر کرده‌اند که به‌روزرسانی‌ها، بهسازی‌ها و تغییرات رویه‌ای را که برای حمل و نقل ایمن مسافران در یک هواپیمای مستقل eVTOL لازم است، تشریح می‌کند

اگرچه انتظار می‌رود سرویس‌های Advanced Air Mobility (AAM) ابتدا با وسایل نقلیه پایلوت راه‌اندازی شوند، در صنعت eVTOL اتفاق نظر گسترده‌ای وجود دارد که استقلال نقش مهمی در مقیاس‌بندی عملیات و مقرون‌به‌صرفه کردن AAM برای توده‌ها ایفا می‌کند.

اما در حالی که توسعه هواپیما و فناوری مربوطه مورد توجه بسیاری از بازیگران قرار گرفته است، نمی توان همین موضوع را در مورد ملاحظات عملیاتی زیرساخت ها و سایر عناصر اکوسیستم بیان کرد.

به این ترتیب، مشارکت Wisk-Skyports مشتاق ارزیابی حوزه‌های اصلی است که در آن‌ها ممکن است سیستم‌های روی هواپیما و زیرساخت و افزونگی سخت‌افزار برای حفظ سطوح ایمنی به‌دست‌آمده توسط هواپیمای خلبانی مورد نیاز باشد.

اینها شامل ملاحظات فیزیکی هواپیما (عملکردها، قابلیت‌ها، الزامات، رابط‌ها و پشتیبانی)، اسکان مسافران، مدیریت برنامه، مدیریت عملیات زمینی، مدیریت رویکرد نهایی و برخاستن، کمک‌های ناوبری، آگاهی موقعیت، مدیریت اضطراری، و طراحی فضای هوایی است.

سند ConOps که برای دانلود در اینجا موجود است، نحوه ادغام هواپیماها و اپراتورهای eVTOL خودگردان با پورت های عمودی، از جمله تعامل با ارائه دهندگان خدمات برای UAM (PSU) را مشخص می کند. همانطور که گری گیسین، مدیر عامل Wisk، توضیح می دهد:

بسیار مهم است که عملیات آینده از نظر ایمنی، مقیاس پذیری و مقرون به صرفه بودن مستقل باشند. با این ConOps، Wisk و Skyports به تعریف این عملیات آینده کمک می کنند و در عین حال موفقیت بلندمدت و پتانسیل کامل این صنعت را تضمین می کنند.

دانکن واکر، مدیر عامل Skyports، می‌افزاید:

این مهم است که زیرساخت های ساخته شده امروز بتواند هواپیماهای فردا را در خود جای دهد. ConOps و کار مستمر ما بر روی توسعه نقاط عمودی خودرو و زیرساخت‌های زمینی تضمین می‌کند که این صنعت به خوبی برای ادغام ایمن عملیات خودران در آینده آماده است.

منبع: dronedj.com

نظرات کاربران پیرامون این مطلب

انصراف از پاسخ به کاربر
 
فروشگاه