چه زمانی پهپادهای مسافربری را خواهیم دید؟

چه زمانی پهپادهای مسافربری را خواهیم دید؟

فلوریان رویتر، مدیرعامل Volocopter از جمله هواپیماهای بدون سرنشین آمستردام
1401/1/14
0 نظر

ولوکوپتر بلند می شود، کی پهپادهای مسافربری را خواهیم؟ دیدفلوریان رویتر، مدیر عامل Volocopter، در هفته هواپیماهای بدون سرنشین آمستردام ، کنفرانس سطح عالی EASA در مورد هواپیماهای بدون سرنشین، صحبت کرد تا درباره زنده کردن تحرک هوایی شهری و پاسخ به این سوال بزرگ پاسخ دهد: چه زمانی شاهد پرواز پهپادهای مسافربری خواهیم بود؟

رویتر می‌گوید: «ما در آغاز تحولی در نحوه زندگی در تحرک هستیم. 20، 30 سال بعد جهان بسیار متفاوت به نظر می رسد.

در سال 2011، Volocopter با اثبات امکان پرواز مسافربری eVTOL به کتاب رکوردهای جهانی گینس راه یافت - و 5 سال بعد، آنها توانستند یک نفر را با مسافر eVTOL خود که اکنون VoloCity نامیده می شود، پرواز کنند. از آن زمان، آنها پروازهای آزمایشی بسیاری را در شهرهای سرتاسر جهان انجام داده‌اند، چیزی که Volocopter احساس می‌کند بخش عمده‌ای از مأموریت آن است: به مردم نشان می‌دهد که پرواز خودکار eVTOL واقعی است.

چه زمانی شاهد پرواز پهپادهای مسافربری خواهیم بود؟

رویتر می‌گوید پاسخ به زودی این است: این شرکت بیش از 1000 پرواز آزمایشی را برنامه‌ریزی کرده است که همه آنها با تایید کامل مقامات هوایی محلی خواهند بود. VoloCity در ابتدا به عنوان یک هواپیمای سرنشین دار عملیاتی می شود، اما طوری طراحی شده است که طبق مقررات اجازه پرواز مستقل را بدهد. علاوه بر این، Volocopter قصد دارد در بازی های المپیک پاریس در سال 2024 راه اندازی شود. رویتر می گوید: «این یک هدف بسیار بلندپروازانه است - اما می توان به آن دست یافت. برد eVTOL  35کیلومتر است، اما همانطور که رویتر اشاره می کند، "35 کیلومتر کلان شهری مانند پاریس را به راحتی از انتها تا انتها پوشش می دهد."

پس از پاریس، این شرکت بیش از 40 شهر در سراسر جهان دارد که برای راه اندازی تجاری آماده شده اند.

فراتر از VoloCity

علاوه بر پهپاد مسافربری VoloCity eVTOL، این شرکت VoloDrone را نیز ارائه می دهد. VoloConnect و VoloIQ.

Volodrone Volocopter

VoloDrone یک پهپاد باری است که رویتر می گوید "قابلیت تغییر لجستیک شهری را دارد."

اگر می‌توانیم یک eVTOL حامل انسان بسازیم، چرا از همان فناوری برای حمل بار استفاده نکنیم؟ VoloDrone مشتق مستقیم فناوری Volocopter است.

برای سفر بین شهری eVTOL، Volocopter در حال توسعه VoloConnect است که مسافران بیشتری را با مسافت های طولانی تر حمل می کند.

VoloIQ بر همه این موارد تأکید دارد - امکان ایمنی، ادغام با سایر روش‌های حمل و نقل و پشتیبانی از پرواز خودگردان که همان سطح ایمنی یک هواپیمای خلبانی را دارد. "VoloIQ بخشی جدایی ناپذیر از دارایی های ما است."

رویتر می‌گوید: «ما می‌خواهیم یک تجربه بی‌نقص برای مشتریان خود ارائه دهیم و این به شرکای زیادی نیاز دارد. ما با شرکای خود کار می کنیم تا تحرک هوایی را زنده کنیم... ما شاهد تقاضای بالایی هستیم که انتظار داریم برای مدت طولانی در آینده با محدودیت عرضه مواجه شویم.

منبع:dronelife.com

نظرات کاربران پیرامون این مطلب

انصراف از پاسخ به کاربر
 
فروشگاه