پهپاد پرتو سنج برای نظارت بر نیروگاه هسته ای اوکراین

پهپاد پرتو سنج برای نظارت بر نیروگاه هسته ای اوکراین

پهپاد پرتو سنج برای نظارت بر نیروگاه هسته ای اوکراین

.
1400/12/26
0 نظر

بمباران بزرگترین نیروگاه هسته ای اوکراین در هفته گذشته توسط روسیه منجر به نگرانی های عمده در سراسر جهان در مورد انتشار احتمالی مواد رادیواکتیو شد. در نهایت هیچ تشعشعی منتشر نشد، اما فقط برای اطمینان، یک شرکت آمریکایی یک پهپاد با تشعشع سنج را برای مدیران افراد آسیب دیده ارسال می کند تا از هوا اندازه گیری کنند.

فاجعه هسته ای جلوگیری شد

مجموعه هسته ای Zaporizhzhia از شش راکتور هسته ای مجزا تشکیل شده است. آنها با هم بیش از 20 درصد برق مورد نیاز اوکراین را تامین می کنند. این نیروگاه بزرگترین نیروگاه هسته ای اروپا و یکی از بزرگترین نیروگاه های هسته ای در جهان است.

هفته گذشته، این مجتمع مورد حمله نیروهای متجاوز روسیه به اوکراین قرار گرفت که باعث ناامیدی جامعه بین المللی شد. ضربه مستقیم به یکی از ساختمان‌های راکتور یا تاسیسات خنک‌کننده می‌تواند منجر به فاجعه هسته‌ای با ابعاد عظیم شود که بخش‌های بزرگی از اروپا و همچنین بخش‌هایی از روسیه را تحت تاثیر قرار دهد.

در نهایت تنها یک مرکز آموزشی در اثر گلوله باران آسیب دید. اندکی پس از آن، فرماندهان روسی توانستند کنترل نیروگاه را به دست بگیرند. هیچ افزایشی از تشعشعات در این منطقه مشاهده نشد و نیروگاه اکنون دوباره توسط کارکنان اوکراینی تحت نظارت روس ها اداره می شود.

DroneRAD: پهپاد با تشعشع سنج

شرکت آمریکایی US Nuclear Corp برای اطمینان از عدم انتشار تشعشعات در نتیجه حمله روسیه، اکنون یک پهپاد ویژه به نام DroneRAD را به Zaporizhzhi ارسال کرده است. دستگاهی است که مجهز به تابش سنج پیشرفته است.

مقامات محلی می توانند از پهپاد دارای پرتو سنج برای انجام اندازه گیری های اضافی و در نتیجه بررسی پایداری نیروگاه استفاده کنند.

DroneRAD نه تنها می تواند نقاط داغ تشعشع گاما را شناسایی کند، بلکه این پهپاد می تواند ذرات آلفا، بتا و گاما را در هوا نیز تشخیص دهد. در نتیجه، پهپاد می تواند منابع تشعشع روی زمین و همچنین ذرات رادیواکتیو شناور را شناسایی کند که به راحتی قابل استنشاق هستند.

ایستگاه زمینی DroneRAD داده ها را در زمان واقعی بر روی نقشه منطقه نمایش می دهد. این امکان به دست آوردن سریع بینش در مورد وجود نشت های احتمالی و جهت توزیع منابع خطرناک تشعشع را می دهد. حتی امکان تجهیز پهپادDroneRAD به آشکارسازهای شیمیایی نیز وجود دارد.

جالب است بدانید که DroneRAD بر اساس سیستم هایی با منشاء هلندی، یعنی پهپادهای چند روتور Neo و Zoe از Acecore Technologies ساخته شده است.

تجربه زیاد

US Nuclear Corp بیش از 100 سال است که وجود دارد و پیشرو جهانی در تشخیص مواد خطرناک هسته ای یا شیمیایی است. این شرکت راه حل های مختلفی را در زمینه وسایل نقلیه، ربات ها و پهپادها برای انجام اندازه گیری ها بدون در معرض خطر قرار دادن پرسنل ارائه می دهد.

این مقاله برای اولین بار در Dronewatch ظاهر شد و توسط Wiebe de Jager که همچنین یکی از همکاران DroneXL است، نوشته شده است.

منبع:dronexl.co

نظرات کاربران پیرامون این مطلب

انصراف از پاسخ به کاربر
 
فروشگاه