پلیس دبی از شبکه پهپادهای سرتاسر شهر برای پاسخگویی به جرم استفاده خواهد کرد

پلیس دبی از شبکه پهپادهای سرتاسر شهر برای پاسخگویی به جرم استفاده خواهد کرد

پلیس دبی از شبکه پهپادهای سرتاسر شهر برای پاسخگویی به جرم استفاده خواهد کرد

.
1400/12/23
0 نظر

پلیس دبی به لطف شبکه ای از پایگاه های پهپادهای از پیش تعیین شده می تواند در عرض یک دقیقه به یک حادثه در هر نقطه از شهر امارات متحده عربی پاسخ دهد.

این کوادکوپترها که توسط شرکت اسرائیلی Airobotics عرضه می شوند، در طول رویداد اکسپو 2020 که از اکتبر سال جاری آغاز می شود، از ایستگاه های پایه کار خواهند کرد، نمایشگاهی که گفته می شود سومین رویداد بزرگ جهان پس از المپیک و جام جهانی است. طبق توییت شیخ محمد بن راشد آل مکتوم، حاکم دبی، پهپادها زمان پاسخگویی پلیس را از 4.4 دقیقه به 1 دقیقه کاهش خواهند داد.

هر پایگاه دارای یک سقف کشویی است که به هواپیماهای بدون سرنشین اجازه ورود و خروج را می دهد. پهپادها می‌توانند گشت‌های از پیش برنامه‌ریزی‌شده را به پرواز درآورند، یا به یک مکان خاص اعزام شوند و به اپراتور در مقر پلیس اجازه می‌دهند صحنه را بازرسی کنند، یا یک فرد یا خودروی مشکوک را تعقیب کنند و داده‌ها را به واحدهای پلیس دیگر ارسال کنند.

با عرض 1.8 متر، کوادکوپترها بزرگتر از پهپادهای مصرفی هستند. ایستگاه پایه ارتباطات را رله می‌کند و یک بازوی روباتی را برای تعویض باتری‌های پهپاد تعبیه می‌کند و به آن اجازه می‌دهد فوراً بدون تاخیر برای شارژ مجدد فرود بیاید و بلند شود.

هواپیماهای بدون سرنشین Airobotics در یک جعبه در حال حاضر در سایت های مختلف در چندین کشور استفاده می شوند، اما این اولین بار است که از آنها برای پلیس در سطح شهر استفاده می شود. در برخی مکان‌ها امنیت را تامین می‌کنند، در برخی دیگر، پهپادها وظایف صنعتی را انجام می‌دهند، به عنوان مثال انجام بررسی روزانه ذخایر زغال سنگ یا فسفات از معادن. سنگاپور سال گذشته دو واحد ایروباتیک را برای کمک به اقدامات مربوط به انطباق با کووید-19 مستقر کرد تا گزارش‌های تجمع مردم را بررسی کند.

رابرت بونکر در C/O Futures، یک شرکت مشاوره امنیتی مستقر در ایالات متحده، می گوید: «خرید و نگهداری پهپادهای کوچک در مقایسه با هلیکوپترهای خدمه دار نسبتاً ارزان هستند. من سیستم پهپاد ISR [اطلاعات، نظارت و شناسایی] را به عنوان الگویی برای سایر شهرهای جهان می بینم.

هدف قطعا الگوسازی برای سایر نیروهای پلیس در سطح جهان است، بنابراین آنها می توانند ببینند که چگونه این کوتاه ترین و کارآمدترین راه برای مقابله با شرایط اضطراری است.

منبع:www.newscientist.com

نظرات کاربران پیرامون این مطلب

انصراف از پاسخ به کاربر
 
فروشگاه