گمرک هلند به طور فزاینده ای از هواپیماهای بدون سرنشین برای مبارزه با قاچاق مواد مخدر استفاده می کند

گمرک هلند به طور فزاینده ای از هواپیماهای بدون سرنشین برای مبارزه با قاچاق مواد مخدر استفاده می کند

گمرک هلند به طور فزاینده ای از هواپیماهای بدون سرنشین برای مبارزه با قاچاق مواد مخدر استفاده می کند

.
1400/12/23
0 نظر

گمرک هلند به طور فزاینده ای از هواپیماهای بدون سرنشین برای نظارت بر مناطق بندری و مناطق ساحلی استفاده می کند. این نه تنها به نظارت برای مبارزه با قاچاق مواد مخدر مربوط می شود، بلکه به ارائه کمک های هوایی در هنگام دستگیری ها نیز مربوط می شود. در حال حاضر، پهپادها عمدتاً در منطقه بندر روتردام استفاده می‌شوند، اما در آینده این اتفاق در سطح ملی نیز بیشتر خواهد شد.

تیم هواپیماهای بدون سرنشین گمرک

گمرک هلند به طور فزاینده ای با چالش هایی مانند قاچاق مواد مخدر و سایر جرایم روبرو می شود. با این حال، نظارت بر پایانه های کانتینری وسیع، مناطق بندری و شهرک های صنعتی در مناطق ساحلی دشوار است. بندر روتردام به تنهایی 12600 هکتار وسعت دارد. دوربین های ثابت تنها بخش کوچکی از این مناطق را پوشش می دهند.

به همین دلیل گمرک هلند به طور فزاینده ای از هواپیماهای بدون سرنشین استفاده می کند. حتی یک تیم هواپیماهای بدون سرنشین گمرک تشکیل شده است. ایده این کار حدود چهار سال پیش مطرح شد. تیم مدیریت گمرک هلند به زودی چراغ سبز نشان داد. سبد خرید توسط دارکو برودیچ، عضو گروه هماهنگی نوآوری گمرک، بخش رباتیک، رهبری می شد. برودیک در حال حاضر رهبری تیم هواپیماهای بدون سرنشین را بر عهده دارد.

هنگام راه‌اندازی تیم پهپاد چیزهای زیادی باید در نظر گرفته شود. برودیچ: "این نیاز به یک رویکرد چند رشته ای دارد، زیرا شما باید از مرحله طراحی تا اجرا گام های زیادی بردارید. به عنوان مثال، شما باید خلبانان را انتخاب کرده و آموزش دهید، یک فرآیند مناقصه برای پهپادها را طی کنید، کتابچه راهنمای عملیاتی خود را تهیه کنید ... و با بازرسی محیط زیست انسانی و حمل و نقل هماهنگی زیادی داشته باشید، زیرا به عنوان یک اپراتور هوانوردی در حریم هوایی خواهید بود. و بنابراین باید با انواع قوانین مطابقت داشته باشد. برای این کار حتی باید یک سازمان هواپیمایی راه اندازی کنید. خوشبختانه افراد زیادی از داخل و خارج سازمان در این امر کمک کرده اند.»

پهپاد با دوربین مادون قرمز

این تیم از جدیدترین پهپادها از جمله DJI M300 RTK استفاده می کند. به لطف دوربین حرارتی Zenmuse H20T هم در نور روز و هم در تاریکی قابل استفاده است. این پهپاد همچنین مجهز به نورافکن LED است تا در شب منطقه ای روی زمین را روشن کند.

برودیچ: «ما می‌توانیم هم در شب و هم در روز خیلی خوب رصد کنیم، و همانطور که انتظار می‌رود بیشتر از قبل می‌بینیم. به لطف عملکرد زوم خوب، می‌توانیم از فواصل بسیار دور نیز تصاویری کاملاً واضح بگیریم. همچنین مهم: شما دور هستید، به همان اندازه که نامرئی هستید. این نه تنها زمانی که در حال نظارت هستید مفید است، بلکه برای مثال، هنگامی که در حال انجام کارهای شناسایی هستید نیز مفید است. به هر حال، تیم ما نیز گاهی در صورت دستگیری توسط همکاران ما از تیم کمک‌های ویژه مستقر می‌شود.»

روزانه مستقر می شود

اکنون تیم پهپاد تقریباً هر روز از این پهپادها استفاده می کند. نظارت هوایی به ویژه در مبارزه با به اصطلاح جمع آوری مواد مخدر، افرادی که مواد مخدر را از ظروف خارج می کنند، مؤثر است. در آینده همچنین می توان تصور کرد که حمل و نقل مواد مخدر در دریا با هواپیماهای بدون سرنشین یا به منظور ردیابی کالاهای مشکوک از روی زمین ردیابی شود.

 

همه ضبط‌ها مطابق با قانون حفظ حریم خصوصی (GDPR) پردازش می‌شوند. برودیچ توضیح می‌دهد: «هر چیزی که «منطبق» است دوباره حذف می‌شود، ضبط‌هایی که موارد مشکوک یا «عمل قرمز» را نشان می‌دهند برای شواهد احتمالی نگهداری می‌شوند. «اگر به‌طور تصادفی چهره‌ها یا شبح‌های تماشاگران گرفته شود، تار می‌شوند یا غیرقابل تشخیص می‌شوند. بنابراین حقوق و حریم خصوصی شهروندان تضمین شده است.»

منبع:Dronewhatch.eu

نظرات کاربران پیرامون این مطلب

انصراف از پاسخ به کاربر
 
فروشگاه