اندازه گیری کیفیت آب به کمک پهپاد ها و ربات های زیر آب

اندازه گیری کیفیت آب به کمک پهپاد ها و ربات های زیر آب

اندازه گیری کیفیت آب به کمک پهپاد ها و ربات های زیر آب

.
1400/12/23
0 نظر


به منظور تضمین کیفیت آب آشامیدنی ما، نمونه ها به طور منظم از آبراه های داخلی هلند مانند دریاچه ها، رودخانه ها و بنادر تفریحی گرفته می شود. اینها هنوز در آزمایشگاه در حال تجزیه و تحلیل هستند، فرآیندی زمان بر. در آینده پهپادها و روبات های زیر آب باید فرآیند نمونه برداری و تجزیه و تحلیل را انجام دهند. برای ایجاد این امکان، یک پروژه تحقیقاتی جدید راه اندازی شده است.

سیستم نظارت

پروژه تحقیقاتی Hyperspectral Water Measurement by Drones and ROV به اختصار HyperWater توسط اپراتور دریایی و یکپارچه کننده سیستم DroneQ Robotics و متخصص در هوش مصنوعی و تصویربرداری طیفی Spectro-AG انجام خواهد شد. این پروژه از طریق یارانه تحقیق و توسعه که در پایان سال 2021 توسط منطقه تحریک نوآوری SME و بخش های برتر (MIT) اختصاص یافته بود، تامین می شود.

ایده این است که پهپادها و روبات‌های زیر آب در ترکیب با هوش مصنوعی می‌توانند فرآیند اندازه‌گیری و تجزیه و تحلیل بسیار سریع‌تری را ارائه دهند، زیرا دیگر نیازی به ارسال نمونه‌های آب به آزمایشگاه نیست. در عوض، کیفیت آب در محل با استفاده از طیف‌سنجی ترسیم می‌شود. یک الگوریتم مبتنی بر هوش مصنوعی از تفسیر مراقبت می کند و پس از آن می توان نتایج را بلافاصله مشاهده کرد.

حامد مهدی پور، مالک Spectro-AG توضیح می دهد: «ما قصد داریم یک سیستم نظارتی برای سنجش کیفیت آب های سطحی ایجاد کنیم. این سیستم از یک ربات زیر آب (ROV) از شرکت SEAMOR Marine Ltd. Marine به عنوان یک پهپاد حرفه ای تشکیل شده است که آلودگی شیمیایی و بیولوژیکی آب و خاک را در زمان واقعی با دوربین های فراطیفی اندازه گیری می کند. این داده ها به پلتفرم مرکزی ما می رود که به طور خودکار داده های اندازه گیری را با کمک هوش مصنوعی به مقادیر مرتبط و نمایش های بصری تبدیل می کند.


سریعتر و ارزان تر

در حال حاضر کیفیت آب همچنان بر اساس نمونه های آب ارزیابی می شود. این ها در محل گرفته می شوند و سپس برای تجزیه و تحلیل به آزمایشگاه فرستاده می شوند. هر ساله تنها در هلند 505 میلیون یورو صرف نظارت و بهبود کیفیت آب می شود. با این حال، در بسیاری از موارد، کیفیت آب نامرغوب است و بنابراین تقاضای زیادی برای افزایش فرکانس اندازه‌گیری و تعداد نقاط اندازه‌گیری وجود دارد.

به گفته جان تروچ از DroneQ Robotics، با خودکار کردن فرآیند و معرفی فناوری جدید، چیزهای زیادی می‌توان به دست آورد. «روش قدیمی چندین اشکال مهم دارد که مانع مدیریت کیفی آب و رویکرد یکپارچه می شود. علاوه بر این، این روش زمان‌بر و پرهزینه است.»


عرضه در اروپا

اگر سیستم نظارت در هلند کار کند، کنسرسیوم بر بازار اروپا (130000 مکان اندازه گیری) تمرکز خواهد کرد. آغاز کنندگان انتظار دارند که بتوانند به سرعت موقعیت رقابتی را به دست آورند.

منبع: Dronewhtch.eu

نظرات کاربران پیرامون این مطلب

انصراف از پاسخ به کاربر
 
فروشگاه