چگونه پهپادهای کشاورزی به اوکراین کمک می کنند تا برای فصل کشاورزی آینده آماده شود

چگونه پهپادهای کشاورزی به اوکراین کمک می کنند تا برای فصل کشاورزی آینده آماده شود

چگونه پهپادهای کشاورزی به اوکراین کمک می کنند تا برای فصل کشاورزی آینده آماده شود

.
1400/12/22
0 نظر

اوکراین به دنبال فناوری هواپیماهای بدون سرنشین کشاورزی است تا اطمینان حاصل کند که علیرغم تشدید تنش‌های ژئوپلیتیکی همچنان یک بازیگر اصلی در بازار جهانی غلات باقی می‌ماند.

,Robotic Agrosystemsیکی از بزرگترین ارائه دهندگان خدمات هواپیماهای بدون سرنشین در اوکراین، اخیراً 100 هواپیمای بدون سرنشین کشاورزی را از XAG سفارش داده است. این شرکت انتظار دارد در فصل کشاورزی 2022 به کشت بیش از 500000 هکتار محصول با سمپاش های بدون سرنشین کمک کند.

به عنوان "سبد نان اروپا" و صادرکننده عمده غلات و دانه های روغنی، علاقه اوکراین به هواپیماهای بدون سرنشین کشاورزی تعجب آور نیست. در مقابل پس‌زمینه افزایش قیمت سوخت و تغییرات آب و هوایی، کشاورزان به‌طور فزاینده‌ای به دنبال ابزارهای کم‌هزینه و زیرک برای مدیریت محصولات هستند.

هواپیماهای بدون سرنشین با عملیات مستقل نه تنها نیروی انسانی را تسکین می دهند، بلکه ویژگی کاربرد دقیق آنها نیز به کاهش استفاده از آفت کش ها کمک می کند. به همین دلیل است که در سال 2021 نیز بسیاری از مزارع از پهپادها برای اهداف مختلفی از جمله وجین علف های هرز، کوددهی، کنترل آفات و بیماری ها و خشک کردن استفاده کردند. تا به امروز، فناوری هوایی به انواع محصولات عمده مانند گندم، جو، ذرت، کلزا و آفتابگردان که سنگ بنای صادرات کشاورزی کشور هستند، خدمت کرده است.

ایگور چایکوفسکی، مالک Robotic Agrosystems، می گوید که تیم او سال گذشته 10000 هکتار زمین را با یک ناوگان هواپیماهای بدون سرنشین بسیار کوچکتر XAG کشت و بازخورد مثبتی از کشاورزان دریافت کرد. چایکوفسکی در توضیح اینکه چرا او چیزی را که "بزرگترین سفارش پهپاد برای استفاده کشاورزی در تاریخ اوکراین" نامیده می شود قرار داده است، می گوید:

خدمه در فصل گذشته بسیار فشرده و تقریباً شبانه روزی کار کردند. اما ما همچنان مجبور بودیم اکثر مشتریان خود را رد کنیم زیرا تقاضاها بیش از توانایی های فنی ما بود. بنابراین، سرمایه گذاری در تعداد زیادی از هواپیماهای بدون سرنشین یک تصمیم فوری نیست. بازار در حال رشد است و به رشد خود ادامه خواهد داد.

XAG اخیراً پهپاد کشاورزی کاملاً خودمختار خود، V40 را در سراسر جهان در دسترس قرار داده است. این پهپاد 60 درصد از سفارش های شرکت چایکوفسکی را تشکیل می دهد. این پهپاد مجهز به یک مخزن مایع 16 لیتری و یک ظرف دانه ای 25 لیتری است که می تواند تا 10 لیتر سمپاشی یا تا 40 کیلوگرم بذر یا کود در یک دقیقه پخش کند. همچنین می توان از آن برای انجام عملیات نقشه برداری و پخش استفاده کرد.

منبع: dronedj.com

نظرات کاربران پیرامون این مطلب

انصراف از پاسخ به کاربر
 
فروشگاه