طبق گزارش ها پهپاد هیدروژن vtol رکورد استقامت را در چین به ثبت رساند

طبق گزارش ها پهپاد هیدروژن vtol رکورد استقامت را در چین به ثبت رساند

طبق گزارش ها پهپاد هیدروژن vtol رکورد استقامت را در چین به ثبت رساند

.
1400/12/22
0 نظر

طبق گزارش‌ها، یک هواپیمای بدون سرنشین هیدروژنی که در چین ساخته شده است، رکورد استقامت کشور را برای پرواز پهپاد به ثبت رسانده است و این هواپیمای بال ثابت در حالت برخاستن و فرود عمودی (VTOL) این کار را انجام می‌دهد.

به گزارش چاینا دیلی، این پهپاد با نیروی هیدروژن در چونگ کینگ ساخته شد و در آنجا رکورد پرواز VTOL را انجام داد. پهپاد Qing Ou 30 ("مرغ دریایی آبی 30") که توسط مرکز تحقیقات انرژی هیدروژن و انرژی کم کربن وابسته به موسسه تحقیقاتی چونگ کینگ در موسسه فناوری هاربین توسعه یافته است، گفته می شود حداکثر 800 کیلومتر پرواز می کند. با حداکثر سرعت 90 کیلومتر در ساعت، حمل با سه کیلوگرم. ظرفیت ترابری.

عجیب است که چاینا دیلی مسافت رکورد گزارش شده را مشخص نکرده است، اما تصریح کرده است که اولین پرواز آن با حداکثر وزن برخاست 30 کیلوگرم انجام شده است. - یعنی باید به طور قابل توجهی کوتاهتر از 800 کیلومتر بوده باشد.

این پهپاد با نیروی هیدروژنی که دارای یک پهنای بال چهار متری و سیستم قدرت پیل سوختی تهویه‌شده با ضربه است که گفته می‌شود راندمان پرواز آن را افزایش می‌دهد، طی یک سال توسط تیمی متشکل از هفت محقق ساخته شد. تکنسین هایی که روی این پروژه کار کردند می گویند که قابلیت های VTOL آن از اهمیت ویژه ای در افزایش استقامت ماموریت آن برخوردار است.

چین جیانگ، مدیر مرکزی سازنده این پهپاد به چاینا دیلی گفت: «این پهپاد VTOL با بال ثابت و هیدروژنی با بهترین استقامت در کشور است. استقامت بیشتر از مدت‌ها پیش هدف ما در توسعه هواپیماهای بدون سرنشین بوده است. علاوه بر این، Qing Ou 30 با گزینه انرژی پاک تر ارائه می شود.

پهپاد VTOL با نیروی هیدروژنی که انتظار می رود ظرف سه سال آینده برای استفاده توسط شرکت ها و خدمات عمومی آماده شود، ممکن است در واقع یک اسب بخار کار قابل توجه باشد.

توسعه دهندگان آن می گویند که بازرسی های 10 کیلومتری را انجام خواهد داد. خطوط برق فشار قوی در حدود 10 دقیقه، که ساعت ها - حتی روزها - روش های دستی را به شدت کاهش می دهد. این کشتی همچنین برای استقرار در نظارت بر خطوط لوله نفت، انجام بررسی های زمین شناسی، و انجام ماموریت های لجستیکی، حمل و نقل و نجات اضطراری آماده می شود.

محققان اضافه می‌کنند که ترکیب سوخت هیدروژنی و حالت‌های خروج و ورود VTOL کم‌هزینه‌تر، نویدبخش تبدیل این پهپاد به یک دارایی هوایی ماراتن است.

شن تیلینگ، توسعه‌دهنده‌ای که به استقامت آن اشاره کرد، گفت: «هرچه باتری آن بیشتر دوام بیاورد، ارزش بیشتری به دست می‌آورد.» "این می تواند به عنوان یک چشم در آسمان برای جنگ مدرن عمل کند و نظارت مستمر را ارائه دهد."

منبع:dronedj.com

نظرات کاربران پیرامون این مطلب

انصراف از پاسخ به کاربر
 
فروشگاه