پهپاد مرموز جنگ اوکراین در کرواسی سقوط کرد

پهپاد مرموز جنگ اوکراین در کرواسی سقوط کرد

.
1400/12/21
0 نظر

این زباله ها نشان می دهد که این یک پهپاد متعلق به دوران شوروی بوده که توسط ارتش اوکراین مورد استفاده قرار می گرفت

مردم در زاگرب، پایتخت کرواسی، در اواخر شب گذشته پس از سقوط یک پهپاد نظامی در این شهر، با بی‌احتیاطی متوجه درگیری اوکراین شدند.

کمی بعد از ساعت 23:00 (22:00 GMT) انفجاری در منطقه جارون در جنوب غربی رخ داد. ساکنان دهانه و لاشه ای را پیدا کردند که در نزدیکی محل اقامت دانشجویان پراکنده شده بود.

تومیسلاو توماسویچ، شهردار زاگرب، گفت: «تعجب آور است که کسی آسیب ندیده است».

رئیس جمهور کرواسی گفت هیچ نشانه ای مبنی بر هدف قرار گرفتن کشور وجود ندارد.

گزارش شاهدان حاکی از آن است که تنها فردی که آسیب دیده مردی بوده که در اثر برخورد پهپاد به زمین از دوچرخه خود سقوط کرده است.

علائم روی آوار شامل حروف سیریلیک و یک ستاره پنج پر بود. کارشناسان محلی گفتند که این نشان می دهد که این پهپاد یک هواپیمای شناسایی TU-141 متعلق به دوران شوروی است.

با وجود قدیمی بودن این پهپاد، این پهپاد هم در سال 2014 و هم در جریان درگیری فعلی توسط ارتش اوکراین به کار گرفته شده است.

رسانه های کرواسی در مورد منشا آن گمانه زنی می کنند. اگرچه سفارت اوکراین در زاگرب از اظهار نظر خودداری کرد، وب سایت جوتارنجی لیست به نقل از یکی از مشاوران وزارت دفاع اوکراین مسئولیت آن را رد کرد.

شهردار گفت این حادثه برای زاگرب، شهری در 570 کیلومتری مرز اوکراین، بی سابقه بوده است.

دولت کرواسی تایید کرد که این پهپاد قبل از سقوط در زاگرب از بالای مجارستان که هم مرز با اوکراین و کرواسی است عبور کرده است.

رئیس جمهور زوران میلانوویچ گفت که این یک حادثه جدی است: "ما باید برخی مسائل رویه ای را بررسی کنیم و مشخص کنیم که چگونه ممکن است این اندازه هواپیما در مسیر اوکراین به زاگرب ساقط نشده باشد."

او نگران بود که کرواسی هیچ هشداری در مورد پهپاد ورودی دریافت نکرده باشد، حتی اگر بهترین بخش از یک ساعت را در سراسر مجارستان - یکی از اعضای ناتو - پرواز کرده باشد. او نگران بود که "یک هواپیمای نامرغوب" ظاهراً از شناسایی طفره رفته است.

وب‌سایت خبری ایندکس کرواسی نشان می‌دهد که این پهپاد احتمالاً برای پرواز به مکانی در اوکراین به نام یارون بوده است، نه منطقه مشابه یارون در زاگرب.

اکنون این نگرانی وجود دارد که اگر بدترین اتفاق رخ دهد و درگیری گسترش یابد، کرواسی آماده نخواهد بود. منتقدان خاطرنشان می کنند که هیچ آژیر حمله هوایی در زاگرب به صدا درآمد و بسیاری از پناهگاه های کرواسی از بین رفته اند.

بسیاری از مردم هنوز خاطرات قوی از درگیری در خاک خود در دهه 1990 دارند. این حادثه هواپیمای بدون سرنشین یادآور جنگ‌های بالکان است و مطمئناً مقامات کرواسی را از هر احساس رضایتی به لرزه در خواهد آورد.

نظرات کاربران پیرامون این مطلب

انصراف از پاسخ به کاربر
 
فروشگاه