پهپاد بر فراز نیروگاه هسته ای

پهپاد بر فراز نیروگاه هسته ای

پهپاد بر فراز نیروگاه هسته ای
1400/12/21
0 نظر

پهپاد بر فراز نیروگاه هسته ای توسط پلیس سوئد مورد بررسی قرار گرفت

پلیس سوئد آخر هفته گذشته جست‌وجو را برای یافتن یک پهپاد بزرگ که بر فراز بزرگترین نیروگاه هسته‌ای این کشور مشاهده شده بود، آغاز کرد. هواپیمای بدون سرنشین از هلیکوپتر پلیس رویت شد اما پس از مدتی از دید ناپدید شد. هفته گذشته نیز گزارش هایی از هواپیماهای بدون سرنشین بر فراز سایر نیروگاه های هسته ای منتشر شد. این حادثه با افزایش تنش بین روسیه و ناتو مرتبط شده است.

پهپاد سایز بزرگ

این حادثه عصر روز جمعه در سوئد رخ داد. یک نگهبان، هواپیمای بدون سرنشین را بر فراز نیروگاه هسته ای فورسمارک در شهرداری اوستامار در حدود 150 کیلومتری شمال استاکهلم مشاهده کرد. قدمت این نیروگاه مربوط به سال 1980 است و از سه راکتور تشکیل شده و مدیریت در دست Vattenfall است. به گفته نگهبان، این یک "پهپاد با اندازه بزرگ" بود که به اندازه کافی قدرتمند بود که "در برابر بادهای شدید منطقه مقاومت کند".

هلیکوپتر پلیس به سرعت در محل حاضر شد و حدود ساعت 9 صبح اولین هواپیمای بدون سرنشین را مشاهده کرد. هواپیمای بدون سرنشین مدتی در اطراف نیروگاه اتمی چرخید اما درست پس از ساعت 10 از دید پلیس ناپدید شد. پهپاد آخرین بار در حال پرواز به سمت شرق به سمت گرسو، جزیره ای در بخش شمالی مجمع الجزایر استاکهلم مشاهده شد.

"حوادث بسیار جدی"

پلیس سوئد اکنون تحقیقات اولیه را در مورد پرواز پهپاد آغاز کرده است. به گفته پلیس، همچنین گزارش هایی از هواپیماهای بدون سرنشین بر فراز نیروگاه های هسته ای در رینگالز، اسکارشامن و بارسباک گزارش شده است. پترا بلومکویست، سخنگوی پلیس گفت: «این حوادث بسیار جدی هستند، به ویژه اگر بتوانیم ارتباطی بین آنها ببینیم.

به گفته پلیس سوئد، هیچ نشانه ای مبنی بر فرود پهپاد در منطقه نیروگاه هسته ای وجود ندارد و به نظر نمی رسد که اشیایی از آسمان به زمین افتاده باشند.بلومکویست: «من نمی توانم دقیقاً درباره آنچه اتفاق افتاده قضاوت کنم، اما ما در حال بررسی ارتباط احتمالی از طریق هماهنگی ملی بین گزارش‌ها هستیم.»

پلیس در حال حاضر هیچ مظنونی ندارد و در حال بررسی رویدادهایی مانند "دسترسی غیرمجاز به اشیاء حفاظت شده، نقض قوانین هوانوردی و نظارت غیرقانونی بر اشیاء حفاظت شده" است.

افزایش تنش

رسانه های مختلف سوئدی حدس می زنند که گزارش های پهپاد ممکن است به وضعیت متشنج بین روسیه و ناتو مربوط باشد. طبق گزارش روزنامه سوئدی Svenska Dagbladet، چندین فروند نفر بر دریایی روسی هفته گذشته وارد دریای بالتیک شدند، چیزی که توسط سازمان دفاع به عنوان "غیر طبیعی" توصیف شده است. ارتش سوئد متعاقباً افراد و تجهیزات بیشتری را در جزیره شرقی گوتلند مستقر کرد.

(منبع: Berlingske ، عکس روی جلد: Vattenfall)

نظرات کاربران پیرامون این مطلب

انصراف از پاسخ به کاربر
 
فروشگاه