استفاده از پهپاد برای برداشت اطلاعات ژئوتکنیکی معادن

استفاده از پهپاد برای برداشت اطلاعات ژئوتکنیکی معادن

ژئوتکنیک معادن
1400/9/25
0 نظر

مشخصات ژئوتکنیکی معادن زیرزمینی

جمع‌آوری داده‌های توده سنگ در دهانه زیرزمینی معمولاً به بازرس یا بازرسان نیاز دارد تا آنها را بررسی کنند توده سنگ از نظر فیزیکی حضور پرسنل در مناطق بدون پشتیبانی مانند استاپ باز وصورت های کاری که به تازگی منفجر شده اند، ایمنی پرسنل را به خطر می اندازد. پهپادها ابزارهایی هستند که برای استفاده در معادن زیرزمینی در هنگام نظارت بر مناطق غیرقابل دسترس مناسب تر است.اندازه و قدرت مانور پهپادها به آنها امکان دسترسی به مناطق صعب العبور در معادن زیرزمینی را بدون به خطر انداختن جان معدنچیان می دهد. تکنیک های تصویربرداری مانند فتوگرامتری و FLIR(مادون قرمز آینده نگر) امکان توصیف توده های سنگی را فراهم می کند. فتوگرامتری می تواند داده هایی را برای تولید مدل‌های زمین‌شناسی و داده‌های ساختاری برای تحلیل‌های سینماتیکی و عددی بدست اورد. علاوه بر این،از تصاویر FLIR می توان برای تشخیص نواحی سنگ سست استفاده کرد که معمولاً تا زمانی که به آن توجه نمی شود، مورد توجه قرار نمی گیردو به یک خطر تبدیل می شود.


تجزیه و تحلیل توزیع اندازه سنگ در معادن زیرزمینی

اکثر معادن سنگ سخت زیرزمینی از روش های حفاری و انفجار برای استخراج سنگ استفاده می کنند.

ارزیابی توزیع اندازه سنگ پس از انفجار یک اندازه گیری مهم برای تولید بعدی مراحل (به عنوان مثال، بارگیری و حمل و نقل) است روش هایی برای تجزیه و تحلیل توزیع اندازه سنگ وجود دارد،

از جمله مشاهده بصری توسط یک متخصص، تجزیه و تحلیل غربال، و پردازش تصویر، تجزیه و تحلیل تصویر روش ها برای اندازه گیری تکه تکه شدن سنگ سریع و نسبتا دقیق هستند.

نظرات کاربران پیرامون این مطلب

انصراف از پاسخ به کاربر
 
فروشگاه