مویک ایر2 یا مویک 2پرو شما کدام را انتخاب می کنید؟

مویک ایر2 یا مویک 2پرو شما کدام را انتخاب می کنید؟

مقایسه مویک ایر2 و مویک 2پرو
1400/7/27
0 نظر

Mavic Air 2

 

این ویژگی های جدیدی مانند سنسور جدید ، زمان پرواز بیشتر ، ارتقاء ردیابی فعال و غیره را به ارمغان می آورد .

به نظر می رسد این هواپیمای بدون سرنشین عالی است ، اما آیا برای شما مناسب است؟ بچسبید و ما متوجه می شویم.

 

DJI Mavic 2 Pro

 

Mavic Pro2  دارای یک دوربین  Hasselblad   با یک سنسور 1 اینچی اجتناب از برخورد به موانع از همه جهات ،30 دقیقه زمان پرواز و موارد دیگر است.

این پهپاد تقریباً 2 ساله است که هنوز عنوان بهترین پهپاد مصرفی  DJI   را دارد که تا به حال ساخته شده است.

مقایسه آن با  DJI Mavic Air 2   که به تازگی منتشر شده بسیار جالب خواهد بود.

وقتی نوبت به نحوه ساخت آنها می رسد ،  Mavic Air 2   و  Mavic 2 Pro   دارای ساختار بسیار مشابهی هستند. بزرگترین تفاوت در وزن نهفته است ، جایی که  Mavic Air 2   تقریباً نصف وزن  Mavic 2 Pro   در 570 گرم است ، در مقایسه با 907 گرم برای  Mavic 2   . اگر قصد دارید آن را زیاد با خود حمل کنید ، این ممکن است برای شما اهمیت داشته باشد.

Mavic Air 2   و  Mavic 2 Pro   از نظر قابلیت پرواز بسیار مشابه هستند.  Mavic Air 2   می تواند با 34 دقیقه پرواز طولانی تر در هوا بماند ، اگرچه این تنها اندکی افزایش نسبت به 31 دقیقه  Mavic 2 Pro   است. همچنین می تواند فاصله بیشتری با حداکثر فاصله پرواز 18.5 کیلومتر داشته باشد ، اما باز هم ، این افزایش بسیار ناچیزی نسبت به  Mavic 2 Pro   با 18 کیلومتر است.  Mavic 2 Pro   با حداکثر سرعت پرواز ، 72 کیلومتر بر ساعت در مقابل 68.4 کیلومتر در ساعت نشسته است .

هر دو هواپیمای بدون سرنشین دارای حافظه داخلی یکسان (8 گیگابایت) و حداکثر ظرفیت کارت  SD   (256 گیگابایت) هستند.

وزن را کنار بگذاریم ، تفاوت بین این دو در این زمینه اندک است ، اما از آنجایی که ایر 2 در بیشتر این دسته ها از  Mavic 2 Pro   جلوتر است ، ما برنده آن خواهیم بود.

 

 

دوربین

اینجاست که همه چیز کمی جالب می شود.

هر دو هواپیمای بدون سرنشین می توانند در فرمت  JPEG  و  RAW  عکس بگیرند ، می توانند فیلم را در کدک جدیدتر و کارآمدتر  HEVC (H.265)  کدگذاری کنند و سرعت شاتر یکسانی داشته باشند.

با این حال ،  Mavic Air 2  از برخی جهات  Mavic 2 Pro  را در برخی قسمتها تقویت می کند. در  Mavic 2 Pro  می تواند ویدیو را با سرعت 4  K  تا 60  FPS  در مقابل 4  K@30FPS  ضبط کند ، همچنین می تواند با نرخ بیت بالاتر در 120 مگابیت بر ثانیه ، در مقابل 100 مگابیت بر ثانیه برای  Mavic 2  ، ضبط کند ، بنابراین ظاهراً جزئیات بیشتری در آن وضوح ارائه می دهد.

اما اینطور نیست ، زیرا  Mavic 2 Pro  فیلم ها را در 10 بیت ضبط می کند در حالی که  Mavic Air 2  از 8 بیت استفاده می کند. 10 بیتی به این معنی است که سنسور دوربین  Mavic 2  می تواند 4 برابر محدوده دینامیکی بیشتر و همچنین 4 برابر سطح رنگ بیشتری را ببیند  .

این بدان معناست که شما آزادی بیشتری در پردازش تصویر و ویدئو دارید. می توانید بدون ایجاد نویز بیشتر ، سایه ها را بیرون بیاورید و نقاط برجسته را رها کنید. این چیزی است که  Mavic Air 2  نمی تواند به خوبی انجام دهد  .

Mavic Air 2  دارای سنسور 48 مگاپیکسل 1/2 ″ و  Mavic 2 Pro  دارای سنسور 1 ″ 20 مگاپیکسل است. شاید فکر کنید ایر 2 به دلیل سنسور 48 مگاپیکسلی برتر است ، اما برای سنسور بزرگتر  Mavic 2 Pro  باید موردی قرار داد.

سنسورهای بزرگتر هنگام عکاسی در شرایط کم نور ، نویز کمتری دارند و همچنین می توانید به دامنه دینامیکی بالاتری برسید ، در اصل به این معنی که می توانید تصاویر و فیلم های بدون نویز با دقت رنگ بهتر داشته باشید.

Mavic Air 2 Mavic 2 Pro  را در بسیاری از جنبه ها ارتقا می دهد ، اما هنوز هم غلبه بر سنسور 1  full  کامل  Mavic 2  دشوار است. بنابراین ، اگر یک حرفه ای هستید ،  Mavic 2 Pro  (درست به نام آن) همچنان یک انتخاب برتر است اگر می خواهید عکس های ترد و تمیز غروب آفتاب را بخواهید  .

با این حال ، اگر سنسور بزرگ برای شما ضروری نیست ،  DJI Mavic Air 2  قطعاً انتخاب صحیح است.

 

 

سیستم سنجش سه بعدی

اگرچه سنسورهای  Mavic 2 Pro  نسبت به  Mavic Air 2  بیشتر است ، اما  Air  از ویژگی های بسیار پیشرفته تری برای استفاده از آنچه که دارد استفاده می کند.

DJI Mavic Air 2  را با فناوری  ActiveTrack 3.0  برای جلوگیری از موانع و تشخیص موضوع قابل اطمینان ارتقا داد.

با استفاده از حالت  Spotlight  می توانید پهپاد را هنگام ردیابی کنترل کنید ، بنابراین دوربین روی سوژه مورد نظر شما قفل می کند ، اما همچنان به شما اجازه می دهد تا حرکات آن را کنترل کنید.

ویژگی جدید چشمگیر  Mavic Air 2 AirSense  است. این پهپاد می تواند سیگنال های  ADS-B  را از هواپیماها و هلیکوپترهای مجاور دریافت کند ، بنابراین هنگامی که ترافیک هوایی در منطقه وجود دارد ، از هواپیمای بدون سرنشین خود اعلانی دریافت خواهید کرد. در زمان نگارش این مقاله ،  AirSense  فقط برای کار در آمریکای شمالی محدود است.  DJI  تابستان امسال واحدهایی را با  AirSense  در دیگر کشورها ارسال خواهد کرد  .

Mavic Air 2  در سیستم حسگر خود از موانع قابل توجهی برخوردار شد که آن را بالاتر از  Mavic  قرار داد ، اما ما نمی توانیم از موانع همه جانبه جلوگیری کنیم که  Mavic 2  دارد  .

بنابراین ، اگر به سنسورهای بیشتری احتیاج دارید ،  Mavic 2 Pro  هواپیمای بدون سرنشین شما است ، اما اگر می خواهید آخرین تکنولوژی  Mavic Air 2  برنده باشد.

نمی دانم چه تصمیمی می گیرید ، اما برای ما ، این بار دیگر یک تساوی است  .

GIMBAL  و کنترل از راه دور

DJI  کنترل از راه دور  Mavic Air 2  را نیز ارتقا داد. اکنون بزرگتر است و به جای این که بین آنها باشد ، تلفن شما را روی آن می چسباند. با فناوری  OcuSync  ارتقا یافته ، اکنون قادر به انتقال 10  Km 1080p  ویدئو است ، در حالی که  Mavic 2  در 8  Km  باقی می ماند.

هر دو پهپاد دارای یک گیمبال 3 محور با دامنه حرکت یکسان هستند: -135 درجه تا 45 درجه شیب ، -45 درجه تا 45 درجه رول ، -100 درجه تا 100 درجه تابه.

هر دوی آنها به لطف فناوری  OcuSync DJI  با سرعت تأخیر کم در 120 میلی ثانیه  .

به نظر می رسد اکنون یک الگو است: همانطور که  Mavic Air 2  با پیشرفت های کوچک از  Mavic 2 Pro  جلو می افتد ، بار دیگر برنده می شود.

نظرات کاربران پیرامون این مطلب

انصراف از پاسخ به کاربر
 
فروشگاه