کاربرد انواع پهباد در صنعت کشاورزی

کاربرد انواع پهباد در صنعت کشاورزی

این هواپیماهای بدون سرنشین مجهز به سنسورهای مادون قرمز هستند و می توانند به سرعت و به راحتی اطلاعات مربوط به نگهداری گیاه و مدیریت زمین را جمع آوری کنند.
1400/4/22
0 نظر

پهپادها در صنعت كشاورزي كاربردهاي تخصصي و دقيق بسيار زیادی دارند ، از اين رو محبوبيت آنها روز به روز بيشتر مي شود. این هواپیماهای بدون سرنشین مجهز به سنسورهای مادون قرمز هستند و می توانند به سرعت و به راحتی اطلاعات مربوط به نگهداری گیاه و مدیریت زمین را جمع آوری کنند. با استفاده از این داده ها ، میزان استفاده کود و سموم دفع آفات برای کشاورزان راحت تر است و در وقت و هزینه نیز صرفه جویی می شود. پرنده های بدون سرنشین کشاورزی می توانند به سمپاشی محصولات و بذرپاشی هم کمک کنند. منافع بسیار بالای پهپادها را می توان با بهبود کارایی و بهره وری ، در نتیجه افزایش محصول ، به راحتی مشاهده کرد.
همچنین قابلیت نقشه برداری برخی از پرنده های بدون سرنشین کشاورزی با نرم افزار و تجهیزات تخصصی می تواند به کشاورزان در برنامه ریزی و مدیریت طولانی مدت محصولات کمک کند. می توان گفت دوربین های چند طیفی بهترین دوستان کشاورزان هستند. این سنسورها می توانند حداکثر پنج باند طیفی گسسته را تشخیص دهند (نزدیک مادون قرمز ، لبه قرمز ، قرمز ، سبز ، آبی) که از گیاهان منعکس شده است و در نتیجه تفاوت بین پوشش گیاهی سالم و پوشش گیاهی ناسالم مشخص می شود به گونه ای که پوشش گیاهی سالم نور خاص تری را منعکس می کند. این داده ها و نقشه های تولید شده می تواند به کشاورزان کمک کند تا کمبودهای تغذیه ای محصولات زراعی را شناسایی کنند ، به ویژه آفاتی که با چشم غیر مسلح
قابل مشاهده نیستند و قبل از وقوع قابل تشخیص هستند.

کشاورزان می توانند از داده های جمع آوری شده توسط پرنده های بدون سرنشین کشاورزی به روش های دیگری مانند فنوتیپ ، تجزیه و تحلیل تنش آب ، شناسایی بیماری ، کنترل کود ، نقشه های بهداشتی محصولات و ... استفاده کنند. با اطلاعات ارائه شده توسط این هواپیماهای بدون سرنشین ، کشاورزان می توانند آگاهانه در مورد سطح بکارگیری و انواع کودها و سموم دفع آفات تصمیم گیری کنند.
به طور رسمی به همین دلیل ، این روش کاربردی به نام کشاورزی دقیق می تواند باعث افزایش باردهی محصولات ، کاهش ریسک سرمایه گذاری ، صرفه جویی در منابع ، کاهش تأثیر شرایط بد محیطی و در کلام موجب توسعه پایدار شود. با استفاده از فناوری تصویربرداری حرارتی و طیف سنجی ، به راحتی می توان مشکلات آبیاری مانند برداشت آب یا مناطق خشک را پیدا کرد. کشاورزان می توانند قبل از تأثیر بر عملکرد محصولات ، به موقع اطلاعات را برای تصحیح مشکلات به دست آورند.
نمودارهای تولید شده توسط داده های جمع آوری شده توسط هواپیماهای بدون سرنشین نیز برای برنامه ریزی و مدیریت زمین مهم هستند ، زیرا به کشاورزان اجازه می دهد برنامه های بلند مدت را بر اساس زمین تنظیم کنند. بهداشت گیاهان و مدیریت محصولات تنها موارد استفاده از هواپیماهای بدون سرنشین کشاورزی نیست.
 
هواپیماهای بدون سرنشین کشاورزی نیز نقش مهمی در خطر ، نظارت و مدیریت دام دارند. از توابع تصویر از جمله عملکردهای بزرگنمایی می توان برای تشخیص حیوانات آسیب دیده استفاده کرد و کشاورزان می توانند حیواناتی را که نیاز به کمک دارند سریعتر پیدا کنند. حتی می توان از پهپادها برای کمک به چرا استفاده کرد: آنها می توانند حیوانات را مستقیماً راهنمایی کرده و یا افرادی را که چرا نمی دهند هشدار دهند. سم پاشی مزارع کشاورزی سالانه حجم بسیار وسیعی از مزارع نیاز به سمپاشی داشته و همین امر باعث شده تا تحقیقات گسترده ای برای ساخت تجهیزات مدرن سمپاشی مزارع انجام شود.
سمپاشی مزارع گندم، کلزا و سایر محصولات کشاورزی با پهپاد کمک می کند تا دیگر نیاز به ورود انسان و یا تجهیزات مختلف مانند تراکتور به داخل زمین نباشد. ارتفاع بلند برخی از محصولات کشاورزی و شکننده بودن آنها باعث می شود تا در صورت ورود تراکتور و یا کارگر به داخل زمین، بخش قابل توجهی از محصولات دچار شکستگی و یا خوابیدگی شود. همچنین در تولید برنج که مستلزم کاربردهایی است که در هنگام غرقابی مزارع با آب انجام می شود و ورود وسیله نقلیه موتوری به میدان را غیر ممکن می کند سمپاشی با پهپاد بعنوان موثرترین و ایمن ترین روش به کار می آید .
یکی از مدرن ترین روش های سمپاشی که در سال های اخیر با استقبال بسیار خوبی نیز همراه بوده است، سمپاشی مزارع با پهپاد است. سمپاشی مزرعه گندم، کلزا و… با استفاده از پهپاد می تواند مزایای بسیار زیادی را برای کشاورز به همراه داشته باشد. سمپاشی مزارع با استفاده از پهپاد می تواند از تخریب مزرعه و محصول کشاورزی به خوبی جلوگیری کند. این موضوع در سایر روش ها معمولا امکان پذیر نبوده و به همین خاطر می توان آن را یکی از برتری های اصلی پهپاد به سایر روش های سمپاشی دانست. مزارع همجوار نیز در این روش هیچ گونه آسیبی نخواهند دید. علاوه بر این ها استفاده از پهپاد به محیط زیست نیز هیچ گونه آسیبی وارد نمی کند. با استفاده از این روش کشاورز از آسیب های احتمالی ناشی از برخورد با سم در امان می باشد. سرعت سمپاشی با استفاده از پهپاد بسیار خوب بوده و این موضوع باعث می شود در طول روز بتوان مزارع بسیار زیادی را سمپاشی کرد.
نفوذ سم، جلوگیری از هدر رفتن سم و دقت سمپاشی در این روش نیز در بالاترین سطح ممکن قرار دارد. طیف سنجی و ارزیابی مزارع از پهپادهای کشاورزی برای اندازه گیری کشاورزی استفاده می شود ، که بخش مهمی از کشاورزی دقیق برای مشاهده و پاسخ به تغییر در محصولات است. هنگام اجرای عملیات هواپیماهای بدون سرنشین کشاورزی ، می توانید در هزینه های دیگر صرفه جویی کرده و کارایی عملیاتی را بهبود بخشید تا اطمینان حاصل کنید که تولید مزرعه به حداکثر می رسد. برای بهترین نتیجه ، از هواپیماهای بدون سرنشین کشاورزی برای برچسب گذاری تصاویر زمین و استفاده از بازخورد و گزارش های بی درنگ استفاده کنید.
در همان زمان ، برای ایجاد تغییرات مثبت برای اطمینان از سلامتی مزرعه ، از این محصولات و سایر داده ها استفاده کنید. ما امیدواریم که دانش مربوط به هواپیماهای بدون سرنشین کشاورزی را با خوانندگان کشاورز در میان بگذاریم و امیدواریم که محصول بهتری بر دوش هر کشاورز زحمتکش جهان بیفتد. نقشه برداری توسط ag هواپیماهای بدون سرنشین بلایای طبیعی مانند سیل ، خشکسالی ، آتش سوزی ، آفات یا بیماری ها اغلب سود کشاورزی را از بین می برد. در این زمان ، یک هواپیمای بدون سرنشین می تواند به سرعت و با دقت روشهای تنظیم بیمه و خسارت را ارزیابی کند. ارزیابی و تنظیم تلفات محصول با استفاده از روشهای سنتی دشوار است ، یا نتایج بدست آمده دقیق نیست.
روش معمول اندازه گیری دستی خسارت به محصولات خاص پس از یک واقعه بیمه (مانند طوفان) است. اولاً ، تنظیم کننده خسارت بیمه باید ابتدا تمام مناطق آسیب دیده در صحنه را تعیین کند. سپس ، برای اندازه گیری منطقه ، از ابزارهای سنتی برای تخمین منطقه آسیب دیده استفاده کنید. سرانجام ، خسارت وارده به منطقه برای محاسبه خسارت اقتصادی ارزیابی می شود. در حقیقت ، مگر اینکه منطقه کوچک باشد ، در واقع دیدن همه مناطق آسیب دیده غیرممکن است.
برای ارزیابی درجه آسیب هرچه دقیق تر ، نقشه بردار باید راهپیمایی کرده و سایت را اندازه زمان مجاز اندازه گیری کند. به دست آوردن اندازه گیری دستی یک چالش دلهره آور است. در بسیاری از موارد ، لازم است در یک روز بسیار گرم از طریق مزارع بلند ذرت قدم بزنید ، یا از مزارع گل آلود و عظیم در آب لگن عبور کنید. با این حال ، این تلاش ها اغلب منجر به حدس یا گزارش های نادرست می شود. و پس از آن ، اضافه پرداخت یا زیرپرداخت ، اختلاف ارزیابی ، قفسه بندی و سایر مسائل پیچیده وجود دارد. کشاورزی پهپادها در صنعت كشاورزي كاربردهاي تخصصي و دقيق بسيار زیادی دارند ، از اين رو محبوبيت آنها روز به روز بيشتر مي شود.
این هواپیماهای بدون سرنشین مجهز به سنسورهای مادون قرمز هستند و می توانند به سرعت و به راحتی اطلاعات مربوط به نگهداری گیاه و مدیریت زمین را جمع آوری کنند. با استفاده از این داده ها ، میزان استفاده کود و سموم دفع آفات برای کشاورزان راحت تر است و در وقت و هزینه نیز صرفه جویی می شود. پرنده های بدون سرنشین کشاورزی می توانند به سمپاشی محصولات و بذرپاشی هم کمک کنند. منافع بسیار بالای پهپادها را می توان با بهبود کارایی و بهره وری ، در نتیجه افزایش محصول ، به راحتی مشاهده کرد. همچنین قابلیت نقشه برداری برخی از پرنده های بدون سرنشین کشاورزی با نرم افزار و تجهیزات تخصصی می تواند به کشاورزان در برنامه ریزی و مدیریت طولانی مدت محصولات کمک کند. می توان گفت دوربین های چند طیفی بهترین دوستان کشاورزان هستند.
این سنسورها می توانند حداکثر پنج باند طیفی گسسته را تشخیص دهند (نزدیک مادون قرمز ، لبه قرمز ، قرمز ، سبز ، آبی) که از گیاهان منعکس شده است و در نتیجه تفاوت بین پوشش گیاهی سالم و پوشش گیاهی ناسالم مشخص می شود به گونه ای که پوشش گیاهی سالم نور خاص تری را منعکس می کند. این داده ها و نقشه های تولید شده می تواند به کشاورزان کمک کند تا کمبودهای تغذیه ای محصولات زراعی را شناسایی کنند ، به ویژه آفاتی که با چشم غیر مسلح قابل مشاهده نیستند و قبل از وقوع قابل تشخیص هستند. کشاورزان می توانند از داده های جمع آوری شده توسط پرنده های بدون سرنشین کشاورزی به روش های دیگری مانند فنوتیپ ، تجزیه و تحلیل تنش آب ، شناسایی بیماری ، کنترل کود ، نقشه های بهداشتی محصولات و ... استفاده کنند.
با اطلاعات ارائه شده توسط این هواپیماهای بدون سرنشین ، کشاورزان می توانند آگاهانه در مورد سطح بکارگیری و انواع کودها و سموم دفع آفات تصمیم گیری کنند. به طور رسمی به همین دلیل ، این روش کاربردی به نام کشاورزی دقیق می تواند باعث افزایش باردهی محصولات ، کاهش ریسک سرمایه گذاری ، صرفه جویی در منابع ، کاهش تأثیر شرایط بد محیطی و در کلام موجب توسعه پایدار شود. با استفاده از فناوری تصویربرداری حرارتی و طیف سنجی ، به راحتی می توان مشکلات آبیاری مانند برداشت آب یا مناطق خشک را پیدا کرد. کشاورزان می توانند قبل از تأثیر بر عملکرد محصولات ، به موقع اطلاعات را برای تصحیح مشکلات به دست آورند. نمودارهای تولید شده توسط داده های جمع آوری شده توسط هواپیماهای بدون سرنشین نیز برای برنامه ریزی و مدیریت زمین مهم هستند ، زیرا به کشاورزان اجازه می دهد برنامه های بلند مدت را بر اساس زمین تنظیم کنند.
بهداشت گیاهان و مدیریت محصولات تنها موارد استفاده از هواپیماهای بدون سرنشین کشاورزی نیست. هواپیماهای بدون سرنشین کشاورزی نیز نقش مهمی در خطر ، نظارت و مدیریت دام دارند. از توابع تصویر از جمله عملکردهای بزرگنمایی می توان برای تشخیص حیوانات آسیب دیده استفاده کرد و کشاورزان می توانند حیواناتی را که نیاز به کمک دارند سریعتر پیدا کنند. حتی می توان از پهپادها برای کمک به چرا استفاده کرد: آنها می توانند حیوانات را مستقیماً راهنمایی کرده و یا افرادی را که چرا نمی دهند هشدار دهند. سم پاش 8 لیتری سم پاش 15 لیتری سم پاش 25 لیتری
 
 

نظرات کاربران پیرامون این مطلب

انصراف از پاسخ به کاربر
 
فروشگاه