بندر شهری-هوایی اولین ورتیپورت عملکردی eVTOL را برای حمل و نقل پهپادها و تاکسی های پرنده باز می کند

.

249


Urban-Air Port مستقر در لندن، توسعه دهنده درگاه های عمودی برای تحویل پهپادها و وسایل نقلیه الکترونیکی برخاست و فرود (eVTOL) مانند تاکسی های هوایی، درهای اولین هاب هوایی کاربردی خود را باز کرده است - یکی از 200 پایانه ای که در آینده ی نزدیک قصد دارد در سراسر جهان بسازد.
کمی بیش از دو ماه،پس از شروع کار بر روی پلت فرم مدولار Air-One eVTOL، Urban-Air Port به طور رسمی تأسیسات خود را در شهر میدلندز کاونتری روز دوشنبه افتتاح کرد و افتتاحیه را «اسلحه شروع برای عصر جدید حمل و نقل کالاها و مردم» نامید. بر خلاف یک مرکز نمایشی و آموزشی پهپاد در کاونتری که از سال گذشته به روی عموم باز شده است، فرودگاه Air-One که جدیداً نامگذاری شده است، کاملاً عملیاتی است و فقط منتظر نسل بعدی صنایع دستی، اپراتورها و مسافران برای رسیدن به محل کار است.
در انتظار آن‌ها، بندر Urban-Air این هاب را به روی بازدیدکنندگان باز خواهد کرد تا ببینند سفرهای هوایی شهری آینده چگونه خواهد بود (کامل با صفحه‌هایی که پروازهای خروجی و مقصدهایی را که انتظار میزبانی دارد، فهرست می‌کند). این تسهیلات شامل ایستگاه های شارژ خودروهای هیدروژنی eVTOL خارج از شبکه سکوی برخاست و فرود مرتفع؛ بررسی های امنیتی و مناطق انتظار مسافر؛ یک منطقه هواپیماهای بدون سرنشین باری؛ و فضاهایی برای میزبانی از شرکای تجاری خرده فروشی خود است.
ریکی ساندهو، رئیس اجرایی شرکت، گفت «از طراحی، تا ساخت و اکنون در حال بهره برداری، بندر هوایی شهری... (این است که استانداردی را برای استقرار در سطح جهانی ایجاد می کند و دنیایی از امکانات را برای تحرک هوایی واکنش سریع باز می کند.»
Air-One اولین مدل در ناوگان زیرساخت ما است و دفترچه سفارش ما نه تنها باز است، بلکه در حال رشد است. این علاقه به شناخت نیاز به فناوری ما و تقاضا تبدیل می‌شود.
همچنین نمونه اولیه یک هواپیمای تاکسی هوایی S-A1 eVTOL از سوپرنال، واحد تحرک هوایی پیشرفته هیوندای، به نمایش گذاشته شده است، که برای تحقق برنامه های گروه کره جنوبی برای تبدیل شدن به یک بازیگر اصلی در حمل و نقل هوایی آینده، هزینه زیادی دارد. این کشور سال 2024 را برای صدور گواهینامه صنایع دستی در ایالات متحده هدف قرار داده است و در عین حال به شریک اصلی با بندر هوایی Urban-Air برای آماده سازی زیرساخت های زمینی برای وسایل نقلیه eVTOL تبدیل شده است.
ماه گذشته Urban-Air Port برنامه‌های خود را برای ساخت 200 ورتیپورت برای تاکسی هوایی و کشتی باری eVTOL در 65 شهر بین‌المللی در ایالات متحده، استرالیا، کره جنوبی، فرانسه، آلمان، اسکاندیناوی و آسیای جنوب شرقی با حمایت سوپرنال اعلام کرد.
Urban-Air Port در حال حاضر دارای طرح های مدولار eVTOL vertiport برای نصب بر روی پشت بام ها، کنار آبراه ها و در محیط های شهری مانند نسخه Air-One است. همچنین دارای یک تنوع City Box در حال توسعه است.
روز سه‌شنبه، این شرکت اعلام کرد که یک سرمایه‌گذاری عمده سهام را از بنیانگذاران گروه لجستیک اروپایی M7 دریافت کرده است، یک روز پس از آن که اعلام کرد شرکت هوافضا، لجستیک، امنیت سایبری و مدیریت ریسک کانادایی شرکت مدیریت ریسک Dymond Group هم سرمایه تزریق کرده بود و هم دستور ساخت دو ورتیپورت Air-One را داده بود.
منبع: dronedj.com