واحد نقشه برداری نمایش نسخه اصلی

از کبوتر حمل سینه سوار تا پهپاد

کاربرد پهپاد

311


چکیده
 هدف این مقاله ارائه یک بررسی جامع از وضعیت فعلی فناوری هواپیماهای بدون سرنشین است و کاربردهای آن در صنعت معدن. صنعت معدن علاقه بیشتری نشان داده است در استفاده از هواپیماهای بدون سرنشین برای عملیات معمولی. این برنامه ها شامل نقشه برداری سه بعدی از معدن ، محیط، کنترل کانه، نقشه برداری ناپیوستگی سنگ، اندازه گیری تکه تکه شدن سنگ پس از انفجار، و پایش پایداری باطله است. این مقاله بررسی انواع پهپادها، مشخصات، و کاربردهای پهپادهای تجاری موجود برای کاربردهای معدن. در نهایت، تحقیق نیاز دارد برای طراحی و اجرای پهپادها برای کاربردهای معدن زیرزمینی مورد بحث قرار گرفته است.
معرفی
پهپادها از جمله وسایل نقلیه هوایی بدون سرنشین (UAV) و وسایل نقلیه هوایی میکرو ( MAV ) استفاده شده است. برای انواع برنامه ها و ماموریت های غیرنظامی و نظامی این سیستم های پرنده بدون سرنشین هستند قادر به حمل حسگرهای مختلف بر اساس نوع ماموریت خود مانند صوتی، بصری، شیمیایی، و حسگرهای بیولوژیکی محققان برای افزایش عملکرد و کارایی پهپادها تمرکز کرده اند در بهینه سازی طراحی پهپادها که منجر به توسعه و ساخت انواع مختلف شده است انواع وسایل نقلیه هوایی با قابلیت های متنوع استفاده از وسایل نقلیه هوایی برای کاربردهای صنعتی به قرن نوزدهم باز می گردد. در سال 1860، بال برای گرفتن عکس برای اهداف سنجش از راه دور استفاده شد.
 در سال 1903، کبوتر حمل سینه سواربرای عکاسی از دوربین های هوایی استفاده شد. در آغاز جنگ جهانی اول، اژدرهای هوایی،که به عنوان منشاء هواپیماهای بدون سرنشین شناخته می شوند، توسعه یافتند. در سالهای اخیر توجه به پژوهش و توسعه وسایل نقلیه هوایی بدون سرنشین توسط جوامع دانشگاهی و صنعتی در سراسر جهان در حال رشد است.
بسته به ماموریت تعریف شده، پهپادها به طور کلی بر اساس تنظیمات آنها طبقه بندی می شوند. هواپیماهای بدون سرنشین را می توان به 9 دسته دسته بندی کرد، مانند بال ثابت، بال بال،بال چرخشی، تیلت روتور، فن مجرای، هلیکوپتر، اورنیتوپتر وانواع غیر متعارف .
پهپادها دارای قابلیت های گوناگونی برای استفاده نظامی و غیرنظامی هستند.این قابلیت ها، همراه با تقاضا برای فناوری های بدون سرنشین، منجر به یکپارچگی شده است پهپادها در اقدامات معدنی. برای این منظور، هواپیماهای بدون سرنشین جدید در حال توسعه هستند که می تواند ماموریت های مختلفی را در محیط های مختلف انجام دهد. مثلا پهپادها هستند مورد استفاده در طیف گسترده ای از برنامه های غیرنظامی مانند جستجو و نجات، نظارت، اطفاء حریق،پایش آب و هوا، نقشه برداری ، پایش زیرساخت های برق و برنامه ریزی شهری و مدیریت. پهپادها همچنین برای نظارت بر محیط ساختمان ونظارت بر ترافیک شهری، پایش اکولوژیکی و محیطی، توزیع گونه‌ها مدل سازی، بوم شناسی جمعیت، و نظارت و حفاظت از محیط زیست. باستان شناسی و میراث فرهنگی ، درک انسانی و اجتماعی، هواپیماهای بدون سرنشین شخصی و تجاری برای عکاسی و فیلمبرداری و حتی خدمات تحویل از دیگر کاربردهای پهپادها هستند.علاوه بر این، سیستم‌های هوایی بدون سرنشین با موفقیت در صنایع مختلف از جمله کشاورزی، نفت و گاز، ساخت و ساز، حفاظت از محیط زیست ، معدن  و غیره.
اخیراً صنعت معدن علاقه زیادی به استفاده از پهپادها برای روتین نشان   عملیات در معادن سطحی و زیرزمینی د اده است. این مطالعه با هدف مروری برکاربرد فناوری پهپاد در صنعت معدن. برای این منظور مطالعات قبلی و اطلاعات شرکت‌هایی که هواپیماهای بدون سرنشین را برای صنایع معدنی تهیه کرده‌اند، بررسی می‌شود. در این صفحه،کاربرد پهپادها در معادن سطحی و زیرزمینی بررسی شده است. کاربرد پهپادها در معادن متروکه سطحی و زیرزمینی نیز برجسته شده است. علاوه بر این، معمولا استفاده می شود حسگرهای موجود در پهپادهای معدنی ارائه شده است. چالش های استفاده از فناوری پهپاد در زیرزمین معادن و راه حل های بالقوه برای آن موانع مورد بحث قرار گرفته است.